VZMD in ZPS skupaj za potrošnike: Halo, operater! Bodi fer.
Pogodbo s telekomunikacijskim operaterjem ima podpisano skoraj vsak polnoletni državljan RS, zato ni dvoma, da smo odvisni od svojega ponudnika telekomunikacijskih storitev. Zveza potrošnikov Slovenije je v preteklosti pogosto opozarjala na neupravičene dvige naročnin na storitve telekomunikacijskih operaterjev. Slednji so pozive večinoma ignorirali, zato so se v ZPS odločili, da se pridružijo kolektivnim odškodninskim postopkom, ki jih je zoper telekomunikacijske operaterje sprožil VZMD – Vseslovensko združenje malih deležnikov. Oboji so namreč ocenili, da je to žal edina možnost za prekinitev problematičnih praks, ki škodujejo interesom slovenskih potrošnikov in kršijo potrošniške pravice.
Skupaj vabijo vse oškodovane potrošnike, da se jim pridružijo. Ne prezrite: pridružitev je preprosta in brezplačna. Kliknite na https://kolektivno-varstvo.si/#obrazec in s prijavo zahtevajte zakonsko skladne poslovne prakse, ki jih do zdaj ni bilo. V primeru uspešne tožbe boste med prvimi obveščeni o tem, kako do odškodnine v kolektivnem postopku. Več prijav bo, bolj jasen bo signal telekomunikacijskim operaterjem, da je čas, da se nepoštene prakse končajo.
»Prepričani smo, da skupaj lahko dosežemo spremembe. VZMD skupaj z nami in vami – potrošniki. Kolektivna tožba je logičen korak naprej pri uveljavljanju pravic potrošnikov. ZPS zato podpira aktivnosti VZMD v zvezi z omenjenimi kolektivnimi tožbami in se je kampanji Halo, operater! Bodi fer. tudi pridružila. Verjamemo, da je skupno delovanje različnih organizacij, ki v tem primeru zastopamo interese potrošnikov – naročnikov telekomunikacijskih paketov, ključno za dosego bolj poštenih pogojev na trgu,« je ob tej priložnosti povedala
Breda Kutin, predsednica ZPS.
Glavni očitki operaterjem
- Operaterji si jemljejo pravico, da enostransko spreminjajo vse pogodbene pogoje, vključno s ceno, brez jasnih in vnaprej določenih razlogov ter metodologije za spreminjanje cene. Gre za neustrezen (nezakonit) način spreminjanja pogodbenih pogojev, saj močnejša stranka kadar koli po svoji presoji zvišuje ceno naročniških paketov.
- Operaterji so v razmerjih s potrošniki močnejša stranka, ne samo zaradi svoje ekonomske moči, ampak tudi zato, ker sami določajo vsebino (tipske) pogodbe, ki jo z njimi sklenejo potrošniki. Pogodbeni pogoji so oblikovani vnaprej, potrošniki se s pogodbo lahko zgolj strinjajo ali ostanejo brez telefona, saj ima večina operaterjev skoraj identične pogoje. Brez mobilnega telefona pa danes skoraj ne moremo biti, saj nanj niso vezane le klasične storitve (klici, posredovanje sporočil), ampak tudi poslovanje z banko ipd. Podobno velja za fiksni dostop do interneta.
- Pogodbeni odnos tako nesorazmerno favorizira operaterje. To dokazuje tudi dejstvo, da potrošnik nima možnosti enostranske spremembe pogodbenih pogojev, pri čemer bi imel operater po stari ureditvi 30-dnevni rok, po novi pa 60-dnevnega, da odstopi.
Po ocenah VZMD je oškodovanih blizu 1,5 milijona naročnikov, v skupni vrednosti več kot 250 milijonov evrov. Še bolj nazorno: 1 € mesečne podražitve na posameznika res ni veliko, a 1 € več let na 1,5 mio slovenskih naročnikov je enormna številka!
Na VZMD in ZPS so se odločili, da si bodo skupaj prizadevali, da bodo potrošniki zaradi neupravičenih podražitev prejeli odškodnino, hkrati pa verjamejo, da bodo dosegli pomemben premik k prenehanju tržnih praks, ki jih operaterji izvajajo v škodo potrošnikov.
Mag. Kristjan Verbič, predsednik VZMD: “V VZMD izražamo zadovoljstvo, da sta k našim prizadevanjem pristopili odvetniški pisarni Jereb in Titan, preko katerih smo sprožili kolektivne tožbe zoper štiri največje slovenske operaterje: Telekom Slovenije d.d., A1 Slovenija d.d., Telemach d.o.o. in T–2 d.o.o. Oškodovanih je blizu 1,5 mio slovenskih naročnikov, v skupni vrednosti preko 250 mio €. Posebej pa pozdravljamo pridružitev Zveze potrošnikov Slovenije in sicer v skupni kampanji »Halo, operater! Bodi fer.«, katere cilj je spoštovanje pravic potrošnikov oz. naročnikov ter zakonsko skladne poslovne prakse, ki jih doslej žal ni bilo. Obiščite našo spletno stran www.kolektivno-varstvo.si in se nam pridružite tudi vi!”
Iz Odvetniške pisarne Jereb in Odvetniške družbe Titan sporočajo, da v kolektivnih postopkih, sproženih zoper telekomunikacijske operaterje, po vloženih tožbah in prejetih odgovorih na tožbe v vseh postopkih čakajo na razpis sodišča za prvo obravnavo glede procesnih vidikov.
Ste med oškodovanci?
Če na katero koli izmed spodnjih vprašanj odgovorite z DA, potem ni dvoma, da ste med oškodovanci.
– Ali ste oziroma ste bili kadar koli od januarja 2018 naprej naročnik storitev Telekoma Slovenije, A1 Slovenija, Telemacha ali T-2?
– Ali ste naročnik kot fizična oseba = potrošnik in vam je v času naročniškega razmerja telekomunikacijski operater enostransko zvišal ceno naročnine?
– Ste po podražitvi še naprej ostali v naročniškem razmerju, čeprav se z višanjem niste strinjali?
Pridružite se tudi vi! Izpolnite obrazec.
Prijava vam bo vzela tri minute. Ob prijavi boste vnesli naslednje podatke: ime in priimek, naslov stalnega prebivališča, datum rojstva, elektronski naslov, telefonsko številko in označbo, pri katerem operaterju imate ali ste imeli sklenjeno naročniško pogodbo. Dokazila v tem trenutku niso potrebna. Obrazec vam prilagamo tudi v fizični obliki, izpolnjenega lahko pošljete na naslov Vseslovensko združenje malih deležnikov, Hrenova 13, 1000 Ljubljana.
»Kampanja Halo operater! Bodi fer. je smiselno nadaljevanje naše kampanje Vezava za oba, v okviru katere smo leta 2019 operaterje pozvali, naj prenehajo s sporno prakso enostranskega dviga naročnin v času, ko je potrošnik vezan na določenega operaterja zaradi npr. nakupa mobilnega telefona. Žal smo naleteli na gluha ušesa. Pri kolektivnih tožbah zoper operaterje smo prepoznali podobno pravno problematiko,« je ob tej priložnosti izpostavila Petra Lovišček, vodja pravne pisarne na ZPS.
Sodelovanje je za vse potrošnike brezplačno
Stranka v kolektivnih postopkih je VZMD (in ne potrošniki). Sodelovanje je za vse potrošnike popolnoma brezplačno in ne predstavlja nobenega tveganja, v primeru pozitivnega izida lahko le pridobite.
Kolektivna tožba – zahteven in dolgotrajen proces
Res gre za zahteven in dolgotrajen proces, vendar je to pogosto edini način, da se velika podjetja soočijo z učinki svojih dejanj na potrošnike in prevzamejo odgovornost za škodo, ki jo povzročijo. In telekomunikacijski operaterji so pozive k spoštovanju zakonodaje do sedaj preprosto ignorirali. Pot na sodišče je bila skrajni, a žal edini ukrep. Podprite naša prizadevanja za pošten in transparenten trg telekomunikacij.
Spletna stran kampanje:
https://www.zps.si/kampanje/halo-operater-bodi-fer-1435